مقاله

انواع ظروف بسته بندی غذا

معرفی  ظروف بسته بندی غذا

تا چه حدی به بسته بندی غذا به ویژه بسته بندی مواد غذایی گرم اهمیت می دهید ؟ در این بخش از مقاله سعی داریم با ارائه ی مطالب مفید و البته ارزشمندی در رابطه با انواع مختلف از پک غذا و یا به عبارت دیگر جعبه غذا  و البته نکاتی ارزشمند در این مورد اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا بتوانید به راهکارهای جدید در این زمینه دسترسی داشته و رعایت های لازم برای نگهداری از مواد غذایی را انجام دهید تا مانع فاسد شدن آنها شده و به طور مفید از مزیت های انواع آنها بهره مند شوید.

بسته بندی غذا جزو نیازهای اصلی در همه ی موارد بوده است در منزل غذای باقی مانده به طور صحیح بسته بندی نشود در این صورت به سرعت فاسد می شود در رستوران ها نیز استفاده از ظروف بسته بندی شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا  بدون وجود گزینه های مفید برای بسته بندی و انتقال مواد غذایی کسب و کار در رستوران رونق کافی نخواهد داشت ولی آیا استفاده از هرگونه ظروفی برای بسته بندی گزینه ی مناسبی است ؟ خیر زیرا مواد غذایی توانایی آن را دارند که به سرعت تخریب  شوند و به سرعت سلامت ما را تحت کنترل قرار داده و حتی در برخی از مواقع به مشکلات جبران ناپذیری منجر گردد. به همین دلیل باید راهکارهای لازم در نظر گرفته شود.

 

انواع جعبه بسته بندی غذا

بسته بندی غذا با استفاده از انواع مختلف مواد غذایی صورت می گیرد. از جمله مواد اولیه ای که برای ساخت ظروف مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

 

  • کاغذی : که طبیعت دوست ترین متریال برای تولید جعبه های بسته بندی می باشد و انواع مختلفی دارد مانند کاغذ های کرافت ، سفید و … که به شکل سه لایه ، پنج لایه و … و یا شکل مقوایی مورد استفاده قرار میگیرد .
  • پلی اتیلن : به صورت پلی اتیلن با دانسیته ی کم و البته پلی اتیلن با دانسیته ی بالا
  • پلی پروپیلن : پلی پروپیلن ساده ، پلی پروپیلن خطی شده ، پلی پروپیلن فیلم نازک
  • PET: این نوع از ظروف علاوه بر بسته بندی مواد غذایی بلکه به طور جدی برای نگهداری مایعات مختلف استفاده می شود یک ماده ی پلیمری است که هم سبک بوده و هم دارای مقاومت بالایی می باشد به راحتی و اطمینان کامل می توان از ظروف تهیه ی شده با استفاده از این ماده ی پلیمری استفاده کرد.
  • نایلون: نایلون نیز جایگاه ویژه ای در بسته بندی غذا دارد از جمله پرکاربردترین نوع ظروف بسته بندی در همه ی مکان ها می باشد
  • پلی استر: پلی استر یک ماده ی شفاف و البته شکننده می باشد که به طور جدی از آن برای ساخت ظروف بسته بندی غذا استفاده می شود از ویژگی های مهم این محصول آن است که از آن می توان برای بسته بندی مواد غذایی که حاوی گاز فرار هستند استفاده کرد
  • PVDC: این ماده ی شیمیایی موجود قابلیت های ویژه ای ر برابر ورود و نفوذ گازها و البته رطوبت داشته به همین دلیل امروزه به طور جدی از آن برای ساخت و تهیه ی ظروف بسته بندی غذا استفاده می شود. یک ماده ی پلیمری فوق العاده سودمند که دارای انعطاف پذیری بالایی نیز است به طور کلی از آن برای بسته بندی غذا به ویژه فراورده های گوشتی استفاده می شود

 

بهترین بسته بندی غذای بیرون

برای رسیدن به بهترین بسته بندی غذا به ویژه غذای بیرون باید نکات ویژه ای را در نظر بگیرید از جمله مهمترین آنها :

  • کم بودن وزن مخصوص ماده ی بسته بندی : در نظر داشتن باشید کم بودن وزن ظروفی که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد سبب می شود که جابه جایی و البته انتقال آنها با سهولت بهتر و البته بیشتری انجام شود . یکی از مهمترین عواملی که سبب شده است امروزه استفاده از مواد پلیمری بر سایر مواد دیگر ارجحیت بالایی داشته باشد وزن کم آنها است لازم به ذکر می باشد که برای این منظور نیز در سال های اخیر تولید و سنتز مواد غذایی از توجه بالایی برخوردار بوده است
  • مقاومت حرارتی ماده ی بسته بندی : بیشتر مواد غذایی به صورت گرم و البته داغ بسته بندی می شود به همین دلیل در بسته بندی غذا باید این نکته را مد نظر قرار دهیم تا ماده ی غذایی فاسد نشود .  این امر سبب شده است که مواد پلیمری ویژه ای برای حفظ و نگهداری مواد غذایی که به صورت داغ بسته بندی می شود در دسترس باشد .

اگر شرایط و اصول ویژه را برای نگهداری و بسته بندی غذا در نظر بگیرید از فاسد شدن آنها می توانید جلوگیری کنید. این امر به ویژه در رستوران ها باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد .

 

قیمت جعبه بسته بندی غذا

قیمت جعبه بسته بندی غذا با توجه به نوع آن متغیر است برای به دست آورد اطلاعات کامل در مورد انواع مختلف از ظروف بسته بندی و البته قیمت آنها می توانید به صفحه ی اصلی وب سایتمان مراجعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. لازم به ذکر است که هر چه کیفیت و البته مقاومت محصولاتی که به عنوان ظروفی برای بسته بندی انواع مختلف از مواد غذایی استفاده می شود بیشتر باشد قیمت درخواستی نیز بیشتر خواهد بود البته ناگفته نماند در همه ی شرایط شما مجبور به استفاده از ظروف بسته بندی غذا مقاوم و بسیار بادوام نیستید زیرا با کیفیت محصول را در اولویت اصلی خود قرار دهید . قیمت پیشنهادی برای این محصولات زمانی که به صورت عمده درخواست می شود شامل تخفیف های ویژه نیز خواهد بود برای ثبت سفارش و اطلاع بیشتر از محصولات با شماره های موجود بر روی صفحه ی اصلی وب سایتمان با ما در تماس باشید. قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برای این محصولات را در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ما در همه ی این سال ها افتخار این را داریم با ارائه ی محصولات فوق العاده با کیفیت همواره رضایت شما عزیزان را کسب کرده باشیم .آن چه که توسط کادر مدیریت ما در اولویت اولیه قرار می گیرد کیفیت محصول می باشد که از استانداردهای ویژه ای پیروی می کند.