مقاله

انتخاب مناسب ترین جعبه غذا

انواع بسته بندی غذا: مقوایی

معرفی جعبه غذا

جعبه غذا برای نگهداری مواد غذایی و البته انتقال آنها مناسب ترین گزینه می باشد در این قسمت از مقاله سعی داریم به معرفی برخی از نکات ویژه برای انتخاب آنها بپردازیم . لازم به ذکر است از هر جعبه غذا  نمی توان برای بسته بندی غذا استفاده نمود زیرا مواد غذایی به سرعت تحت تاثیر سایر مواد ثانویه قرار می گیرند و به شدت قابلیت فاسد شدن را نیز دارند از آنجا که به طور مستقیم وارد بدن می شود باید در انتخاب آنها برخی از نکات و اصول اولیه را رعایت کنیم تا بتوانیم از به وجود آمدن هرگونه مشکلی جلوگیری کرده باشیم . اگر کسب و کار شما به گونه ای به استفاده از این نوع مواد وابسته است باید بگوییم که دقت در انتخاب نوع مواد بسته بندی امری ضروری است . در بسیاری از مواقع نیز استفاده از جعبه غذا به تنهایی کافی نیست و برای ایجاد اصول بهداشتی بیشتر باید  دسته بندی مرکب مد نظر قرار گیرد . این نوع بسته بندی مرکب می تواند مواد غذای را از رطوبت و اکسیژن در امان نگه دارد و این امر از فاسد شدن آنها به طور جدی جلوگیری می کند . عدم نفوذپذیری در برخی از موادغذایی امری الزامی است به همین دلیل در انتخاب نوع جعبه غذا باید دقت خاص صورت گیرد.

 

ویژگی های جعبه غذا

یک جعبه غذا انتخاب شده باید ویژگی های خاص زیر را داشته باشد از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم وزن بودن جعبه غذا از جمله نکات الزامی است به ویژه اگر قرار است مواد غذایی حاوی آن برای مدت مان قابل ملاحظه ای حمل گردد
  • مقاومت حرارتی بالایی داشتند از دیگر نکاتی است که باید مد نظر قرار گیرد مقاومت حرارتی جعبه غذا از آن جهت حائز اهمیت است که در برخی از موارد لازم است مواد غذایی قبل از میل شدن گرم شود در این صورت اگر جعبه غذا انتخاب شده مقاومت بالایی داشته باشد می تواند گزینه ی موثری در نظر گرفته شود
  • جذابیت ظاهری خوبی داشتن نیز از دیگر نکاتی در جعبه غذا است که می تواند تاثیر مهمی در رونق یافتن کسب کار شما داشته باشد

همه ی موارد ذکر شده در این بخش و البته دارا بودن استانداردهای بهداشتی از جمله مهمترین عواملی است که همواره مورد توجه قرار می گیرد. لازم به ذکر است شکل ظاهری این نوع از جعبه ها اگر چه کارایی در نگهداری و البته انتقال آنها ندارد ولی می تواند گزینه ی تبلیغاتی خوبی در نظر گرفته شود به همین دلیل پیشنهاد ما این است این فرصت را از دست ندهید در سال های اخیر نیز بسته بندی های مختلف و البته انواع پک غذا به گونه ای تهیه می شوند که قابلیت چاپ طرح های مختلفی را دارند به همین دلیل بسیاری از کسب و کار ها که در زمینه مواد غذایی فعالیت دارند از این نوع گزینه ها برای افزایش سود نهایی استفاده می کنند.

 

عدم تاثیر سوء بین محصول و ماده ی جعبه غذا

جعبه غذا انتخاب شده باید هیچ گونه واکنشی با مواد غذایی نداشته باشد زیرا حتی وجود کوچکترین فعل و انفعال ماده ی بسته بندی غذا با مواد غذایی می تواند به مشکلات جدی منجر گردد به همین دلیل سعی کنید در انتخاب این نوع از جعبه غذا  توجه ویژه ای مد نظر قرار دهید . اگر چه در سال های اخیر استفاده از مواد پلیمری به دلیل ارزان قیمت بودن و البته سبکی خاص به طور عمده برای ساخت جعبه های بسته حائز اهمیت گردیده اند ولی اگر حرارت زیادی صورت گیرد یا برخی از نقاط اصولی رعایت نگردد ممکن است مونومر های یاد شده جدا شده و با مواد غذایی واکنش دهند . تجزیه ی این نوع از مونومر ها یا به عبارت دیگر واحدهای سازنده ی پلیمرها که در اثر حرارت صورت می گیرد به مسموم شدن ماده ی غذایی منجر خواهد شد در این حالت نیز علاوه بر زیان های مالی ممکن است به برخی از مشکلات و البته ضررهای جانی نیز منجر گردد به همین دلیل سازمان بهداشت استانداردهایی را برای انتخاب مناسب ترین نوع انواع بسته بندی غذا در نظر گرفته است ولی در این راستا برخی از سودجویان سعس دارند برخی از مواد اولیه بی کیفیت را وارد بازار کنند با در نظر گرفتن این موضوع  ضروری  است که از فروشنده های معتبر این نوع از محصولات را خریداری کنید ما در همه ی این سال ها افتخار آن را داریم با ارائه ی محصولات باکیفیت در این زمینه در خدمت شما عزیزان باشیم و همواره رضایت شما را به دست اوریم. برای مشاهده ی لیست انواع انواع بسته بندی غذا می توانید با مراجعه به صفحه ی اصلی وب سایت مان اطلاعات کامل را به دست آورید.

بسته بندی غذا کارتنی و مقوایی

نکات دانستنی در مورد جعبه غذا

انواع بسته بندی غذا با در نظر گرفتن نوع ماده ی اولیه ای که برای ساخت آنها به کار رفته در بازار موجود است هر کدام از جعبه های یاد شده دارای کارایی متفاوت هستند ولی در رستوران ها انواع بسته بندی غذا تهیه شده با استفاده از مواد پلیمری خاص و البته مقوایی و کاغذی بیشترین کارایی را دارد. این نوع از جعبه ها البته در فست فودی ها نیز به طور عمده مورد استفاده است ناگفته نماند هر ساله تعداد بسیار زیادی از این نوع جعبه ها تولید و مصرف می شود،جالب است بدانید که در کشورهای پیشرفته میزان استفاده ی آنها بیشتر است زیرا وابستگی به مواد غذایی آماده به دلیل تغییر قابل ملاحظه در سبک زندگی سبب می شود افراد به طور عمده از آنها در بسته بندی مواد غذایی استفاده کنند. در نظر داشته باشید اگر از مواد افزودنی مختلفی در تهیه ی مواد غذایی استفاده شود در این حالت شرایط برای ایجاد واکنش های شیمیایی در این حالت با انواع جعبه غذا  افزایش می یابد به همین دلیل اگر احتمال آن را می دهید که مواد افزودنی به طور قابل ملاحظه ای استفاده شده است سعی کنید در انتخاب نوع انواع بسته بندی غذا دقت بیشتری داشته و ارزیابی های خاص را انجام دهی تا بتوانید از هر گونه مسمومیت غذایی جلوگیری کنید .

ما در ماهنشان پک ارایه دهنده و تولید کننده انواع جعبه های حمل غذای رستورانی آماده ارایه مشاوره تخصصی در ارتباط با بسته بندی محصول شما هستیم .

تلفن دفتر فروش : 02144142408